مقالات

درباره هدیه تبلیغاتی

درباره هدیه تبلیغاتی

امروزه اهمیت و کاربرد فراوان وسایل الکتریکی بر شخصی پوشده نیست . الکتریسیته و برق دارای تاریخچه ای وسیع تر از باور عامه مردم می باشد . این پدیده که اولین تحقیقات روی آن قرن ها پیش توسط تالس انجام گرفته است ، به اشتباه اختراع ادیسون خوانده می شود ؛ حقیقتی که در این میان بدان کمتر توجه می شود ، اختراع لامپ رشته ای  (و برخی وسایل دیگر) توسط ادیسون است و نه ماهیت برق . در همین راستا ، دانشمندان فراوانی در طول تا ریخ وجود داشته اند که به روند تکامل الکتریسیه و بهره گیری از آن کمک کرده اند که از مهمترین آن ها می توان به  ویلیام گیلبرت ، بنجامین فرانکلین ، لوییجی گالوانی ،  مایکل فارادی ،  گئورگ زیمون اهم ، جیمز کلرک ماکسول ، الکساندر گراهام بل ، توماس ادیسون، ویلیام تامسون، نیکولا تسلا و جرج وستینگهاوس اشاره کرد . پیشرفت دانشمندان این عرصه در قرن بیستم ، به ساخت ترانزیستور ، ریزپردازنده ها ، دیودهای نیم‌رسانا ، مدار مجتمع و انواع LED ها منجر شد . در محیط پیرامون خود ، کمتر وسیله و حرفه ای را می بینیم که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با نیروی برق در ارتباط نباشد . ساخت و تولید در صنایع بزرگ دنیا ، تولیدات عرصه تکنولوژی ، سیستم های حمل و نقل و بانکداری ، سیستم های تدافعی و نظامی ، همه و همه در ارتباط با این پدیده مفید بوده وعدم وجود آن ، دردسر های  فراوانی برای آدمیان ایجاد می کند . شاید تا قرون پیش عدم وجود برق لطمه ای به روند زندگی انسان ها نمی زد ، اما در زمان حال قطع آن سبب بروز مشکلات فراوانی می شود . قطع برق در بلند مدت سبب می شود تا عموم مردم از کار با وسایل برقی خود باز بمانند ، سختی این کار زمانی مشخص می شود که انسان درمی یابد که وسایل جایگزینی برای بیشتر این اختراعات وجود نداشته و زندگی وی با چالشی بزرگ روبرو می شود . از سویی دیگر ، با فقدان این انرژی ، بازار های سهام و بورس ، بانک ها و سیستم های مالی آنلاین از کار می افتند که تبعات آن ، کیفیت زندگی را به چند قرن پیش برمی گرداند . این گونه مثال ها که گوشه ای از اهمیت این نعمت خدادادی را نشان می داد ، نقش پررنگ وسایل برقی در زندگی ما را به خوبی نشان می دهد . این اهمیت سبب شده است تا کارخانه های سازنده لوازم الکتریکی ، با نیم نگاهی به عادات مصرف گرایی مردم ، همه روزه مدل های متنوعی از محصولات خود را طراحی و روانه بازار کنند که تعدد برند ها و مدل های تلفن های همراه و گجت های الکترونیکی ، انواع کامپیوتر ها و سخت افزار مرتبط با آن ، وسایل خانگی و کنسول های بازی  صحه ای بر این گفتار می باشد . از سوی دیگر ، همین وسایل ، بار گوشه ای از صنعت غول پیکر تبلیغات را به دوش می کشند ، زیرا هم به صورت انتقال دهنده محتوا و هم به صورت سخت افزاری – هدیه تبلیغاتی – قادر به این کار هستند . با صرف نظر از تصاویر ، فیلم ها و متون تبلیغاتی ، اعطای این وسایل به عنوان هدیه تبلیغاتی سبب می شود تا کاربران همواره از مجموعه مبلغ به نیکی یاد کنند . اهمیت وسایلی همچون لپ تاپ ، تبلت ، گوشی تلفن همراه و یا سایر کالاهای برقی ارزان تر مانند فلش مموری ها ، پاور بانک ، چراغ مطالعه ، انواع کابل های پر کاربرد سبب شده است از آن ها به عنوان هدیه تبلیغاتی پر بازده یاد شده و میزان وفاداری و جذب مشتریان را افزایش دهد .

هدایای تبلیغاتی لیوان حرارتی

هدایای تبلیغاتی لیوان حرارتی

لیوان به عنوان یکی از وسایل جدا نشدنی زندگی روزمره ما که از اصلی ترین ابزار رفع عطش (نگهداری مایعات)  می باشد ، تبدیل به  یکی از پرطرفدار ترین هدایای تبلیغاتی  شده است . امروزه با وجود ماشین آلات مدرن ( از جمله دستگاه چاپ سابلیمیشن ) امکان درج هرگونه طرح و نقشی بر روی لیوان های چینی ، سفالی و شیشه ای به وجود آمده است . همین امر سبب شده است تا اشخاص خوش ذوق از لیوان به عنوان هدایای تبلیغاتی  استفاده کنند . از مهمترین روش های چاپ بر روی لیوان و ساخت این هدایای تبلیغاتی می توان به چاپ لیوان سرامیکی ، چاپ لیوان حرارتی ، چاپ لیوان شیشه ای ، چاپ لیوان دسته دار و … اشاره کرد .

لیوان های حرارتی (هدایای تبلیغاتی) به لیوان هایی گفته می شود که در حالت عادی دارای فضای داخلی سفید و فضای خارجی مشکی و کدر رنگ می باشد . در ساختار این لیوان های حرارتی از موادی خارق العاده استفاده شده است که با قرار گرفتن در مجاورت گرما ( ریختن مایعی گرم در داخل آن ) رنگ رویی آن محو شده و نقش و نگار زیرین آن نمایان شود . شاید به دلیل این ساختار شگفت انگیز است که لیوان های حرارتی به هدایای تبلیغاتی محبوبی تبدیل شده اند . این لیوان ها با حفظ ویژگی خود و چاپ با کیفیت در تیراژهای گوناگون تولید می شود که با بالا رفتن تیراژ ، هزینه هر جز کمتر می شود . در تولید این هدایای تبلیغاتی  نیز هیچ محدودیت برای طرح های چاپی وجود ندارد که این ویژگی سبب شده است که شعار های یک کمپانی ، به همراه نام و لوگو و در برخی موارد آدرس و پل هلی ارتباطی آن ها نیز حک شود .

هدایای تبلیغاتی شیک

هدایای تبلیغاتی شیک

یکی از مهمترین ویژگی های هدایای تبلیغاتی ، حساسیت زیاد این نوع تبلیغات می باشد . بدین معنی که هدایای تبلیغاتی در صورت نقصان و عدم تولید کارشناسانه می توانند منجر به بروز نتایجی عکس شوند . به عنوان مثال در تبلیغات رایج امروزی- مثلا تیزر تبلیغاتی در مترو – ، گروهی کارشناس به بررسی زوایا و خفایای امر پرداخته و در صورت وجود نواقص به ترمیم و تعمیر محتوای آن می پردازند و حتی در صورت پنهان ماندن مشکلی ، این خطا از دیده خیل عظیم مخاطبان نیز پنهان می ماند ، اما در هدایای تبلیغاتی شرایط به گونه ای دیگر است . در تولید هدایای تبلیغاتی ، اگر متریال نا مرغوب ، طراحی ضعیف ، عدم توجه به ارگونومی و … وجود داشته باشد ، مخاطب با توجه به اصل « مشت نمونه خروار » یا در تعریفی علمی تر به انتخاب کاتوره ای در مبحث کنترل کیفیت ، از کمپانی ارائه دهنده این هدایای تبلیغاتی نا امید شده و به سراغ سایر رقبا می رود ، کما اینکه این محصول توسط شرکتی ثالث تولید شده باشد .از این روست که استفاده از هدایای تبلیغاتی شیک باعث بالا رفتن اعتبار یک مجموعه نزد مشتریانش می شود .

شاید هزینه تولید هدایای تبلیغاتی شیک بالاتر از هدایای تبلیغاتی ساده و ارزان قیمت باشد ، ولی در مجموع بازدهی بیشتری نسبت به آن ها دارد ، همانطور که در مقاله های مرتبط گفته شد ، در تولید و ارائه هدایای تبلیغاتی  ارزان قیمت ، کمیت از کیفیت اهمیت بیشتری دارد ، اما این امر برای همه مدیران یکسان نیست . بطور مثال شما می توانید با هزینه 5000تومان صاحب 1 خودکار فلزی یا 10 خودکار پلاستیکی شوید ، تشخیص اینکه کدامیک برای کار شما مناسب تر است ، فقط و فقط از عهده شما بر می آید .  این هدایای شیک با بهره گیری از طرح ها و رنگ های مثال زدنی ، مواد اولیه مرغوب ، سایز بندی متنوع ، بسته بندی های جذاب و ارتباط تنگاتنگ با موضوع فعالیت شرکت ارائه دهنده آن ، یکی از بهترین راه های تبلیغ و معرفی مجموعه های مذکور می باشند .

هدایای تبلیغاتی شرکتی

هدایای تبلیغاتی شرکتی

امروزه هر شخصیت حقیقی و حقوقی برای معرفی و گسترش کار خود به  هدایای تبلیغاتی  روی می آورد . در این متد تبلیغاتی ، اشخاص مذکور با اعطای وسایلی کاربردی نام خود را به ذهن مخاطب پیوند می دهد . در این میان شخصیت های حقوقی یا همان شرکت ها ، با توجه به زمینه فعالیتی موجه تر در برابر پیشه وران و اشخاص حقیقی ، ملزم به تولید و ارائه هدایای تبلیغاتی  لوکس تری می باشند . این هدایای تبلیغاتی  با توجه به حیطه فعالیتی شرکت مشخص می گردد ، به طور مثال آموزشگاه ها و شرکت هایی که در این حیطه فعالیت دارند ، بهتر است از لوازم التحریر به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده کنند که هم با حوزه فعالیتشان مرتب است و هم کاربرد بیشتری برای مشتریانشان دارد . از این قبیل مثال ها می توان به لوازم الکتریکی نظیر فلش مموری ، پاور بانک ، چراغ قوه ، کابل های شبکه و … به عنوان هدایای تبلیغاتی  در شرکت هایی که در زمینه کامپیوتر ، آی.تی و برق فعالیت دارند ، کلاه ، تی شرت ، دستکش و شال گردن به عنوان هدایای تبلیغاتی در کمپانی های تولید پوشاک و حوله ، مچ بند ، قمقمه های اسپورت و … به عنوان هدایای تبلیغاتی  در شرکت های شاغل در زمینه های ورزشی اشاره کرد .

هدایای تبلیغاتی شرکتی علاوه بر تبلیغ فعالیت های شرکت برای دیگران ، می تواند به عنوان هدایایی ارزنده برای کارمندان خود شرکت نیز مورد استفاده قرار گیرد . به عنوان مثال کتابی با چاپ نفیس و مزین به نام شرکت که به عنوان هدایای تبلیغاتی برای مشتریان نمونه یک شرکت بزرگ مورد استفاده قرا می گیرد ، قابلیت تقدیم به کارمندان نمونه به پاس تلاش آن ها  و یا هدیه ای مناسبتی ( مانند هدیه تولد یا روز مادر ) را نیز دارند و با این کار(سفارش در تعداد بیشتر) ، هزینه های تمام شده برای شرکت را نیز کمتر می شود .

هدایای تبلیغاتی ساک حرارتی

هدایای تبلیغاتی ساک حرارتی

شاید شما هم به این نکته توجه کرده اید که در مراکز خرید بزرگ و نمایشگاه های بین المللی ، برند های موجود اصرار به عرضه محصولات خود در ساک های دستی منقش به نام تجاری خود دارند . با کمی دقت می توان دریافت که این ساک و هدایای تبلیغاتی به نوعی بیلبوردهای تبلیغاتی متحرکی هستند که تمام محوطه اطراف فروشگاه یا غرفه مربوطه را پوشش داده و باعث جذب مشتری بیشتر می شوند . این هدایای تبلیغاتی  و ساک های دستی ، هرچه دارای مرغوبیت بیشتری باشند از عمر طولانی تری نیز برخوردارند که این امر سبب می شود مجددا از آن ها استفاده شده و در یک چرخه حساب شده مشتریان بیشتری جذب کمپانی صاحب امتیاز ساک دستی کنند . پس در یک رابطه علت و معلولی ساده می توان دید که کیفیت ساک دستی در کسب سود بیشتر موثر است . یکی از با کیفیت ترین هدایای تبلیغاتی و ساک های دستی ، ساک های حرارتی می باشند .

این هدایای تبلیغاتی  پرطرفدار ، معمولا به دو روش چاپ حرارتی یا ترانسفر و چاپ حرارتی با دستگاه سابلیمیشن تولید می شوند . در روش اول یا ترانسفر تولید ساک های پارچه ای به عنوان هدایای تبلیغاتی  ، ابتدا طرح بر روی پارچه ساک طراحی و سپس دستگاه پرس با حرارت بالا بر روی سطح گذاشته می شود و طرح اولیه را تثبیت می کند . در روش دوم یا با دستگاه سابلیمیشن که بر پایه تصعید مواد می باشد ، جوهر از کاغذ مخصوص به جنس مورد نظر منتقل گشته و پس از خشک شدن رنگ ، کیفیت بالایی را از خود نشان می دهد .

این ساک های دستی که تحت نام هدایای تبلیغاتی نیز در دسترس عموم قرار دارد ، با تولید در طرح ها ، رنگ ها ، اندازه ها و طرح های گوناگون توانسته اند جای کیسه های پلاستیکی را گرفته و عمری بیش از یک بار مصرف داشته باشند.

هدایای تبلیغاتی رومیزی

هدایای تبلیغاتی رومیزی

هدایای تبلیغاتی به روش نوینی از تبلیغات اطلاق می شود که در آن شرکت هایی که تمایل به معرفی خود به اقشاری از جامعه که جوهره تبدیل شدن به مشتریانشان را دارند ، به ارائه لوازم و ابزار کاربردی زندگی منقوش به نام و برند خود مبادرت می ورزند . حال این ابزار می تواند یک خودکار پلاستیکی باشد و یا یک ساعت طلا که هریک در جایگاه خود و متناسب با زمینه فعالیتی مجموعه ارائه دهنده اش ، می تواند مفید باشد . از سوی دیگر میز کار هر شخص ، مکانیست که فرد بیشترین زمان هر روز کاریش را پشت آن می گذراند ، این زمان حتی از زمانی که اشخاص ( اعم از مدیران و کارمندان ) با خانواده خود سپری می کنند هم بیشتر می باشد ؛ در نتیجه سطح این میز و اشیای روی آن از مهمترین وسایل زندگی آن ها می باشد ، حتی اگر خودشان نیز متوجه این مهم نباشند .  با توجه به مطالب فوق به این جمع بندی می توان رسید که اگر هدایای تبلیغاتی در قالب اشیای رو میزی ارائه شود ، به طور مستمر در مقابل چشمان مشتریان بوده و تاثیر قابل توجهی در معرفی مجموعه دارد . کارمندان در انجام کارهای روزمره به اشیا و لوازم مختلفی نیاز دارند که هریک از این وسایل می تواند بیلبوردی وچک برای تبلیغ مجموعه شما باشد که هدایای تبلیغاتی می تواند عهده دارانجام این امر باشد  .

از مهمترین هدایای تبلیغاتی رومیزی می توان به مانیتور ، تلفن ، چراغ های مطالعه ، جامدادی ، کیس نگهداری اوراق ، نوشت افزار ها ، زیر دستی ، ساعت رو میزی ، جا چسبی ، زیر سیگاری ، تقویم ، دراور های مینیاتوری و سایر دکوری ها نام برد .

هدایای تبلیغاتی رایگان

هدایای تبلیغاتی رایگان

اعطای هدایای تبلیغاتی  رایگان به اربابان رجوع و عامه مردم در همه زمینه های اقتصادی و خدماتی ، یکی از موثرترین اقدامات جذب مشتری و ایجاد بستری مناسب برای تداوم همکاری می باشد . زمانی که افراد با کلمه «رایگان» مواجه می شوند ، به طریقه ای ناخودآگاه جذب متکلم شده و زمانی که این لغت با هدایای تبلیغاتی  همنشین شود ، مخاطبین زیادی را به سوی خود جذب می کند.

استفاده از هدایای تبلیغاتی رایگان و اهدای آن به مخاطبان سبب می شود تا مشتری امکان استفاده از محصولی جدید را بدست آورد ، محصولی که شاید در بدو ارائه و تولید مشتری های کمی جرات نزدیکی به آن را دارند . در ادامه این مشتری ممکن است به مصرف دائمی و غیر رایگان هدایای تبلیغاتی  ترغیب شده و عادت کند . از سوی دیگر ، با توجه به قانون« جبران زحمت » ، مشتریانی که به آن ها هدایای تبلیغاتی تقدیم می شود به نوعی خود را وام دار شرکت سازنده محصول می دانند و سعی می کنند تا با خرید محصول ، دین خود را به این شرکت ادا کنند .

در مسیر اهدای هدایای تبلیغاتی ، یکی از مهمترین عواملی که مد نظر مبلغین قرار می گیرد عمر ارتباط با مشتریست ؛ بدین معنی که هر مشتری مبلغ قابل تخمینی برای یک مجموعه سود دهی دارد ، حال کمپانی مذکور با برآورد این مبلغ ، می تواند درصدی از آن را در جهت تثبیت رابطه کاری و یا ترغیب مشتری به معرفی مشتریان بیشتر انجام دهد . برای تحقق این هدف ، کمپانی های بزرگ به بررسی هدایای تبلیغاتی  رایگانی می پردازند که علاوه بر قیمت تمام شده نه چندان زیاد ، ارزش زیادی برای مشتری داشته باشد ( که برای هر شغل متفاوت است ) ؛ به عنوان مثال شاید یک کمپانی خودرو سازی لوکس ، در کنار فروش اتومبیل های چند میلیون دلاری خود ، اقدام به اهدای شمشی طلا با نمایی از لوگوی شرکت خود به عنوان هدایای تبلیغاتی به مشتریان خود کند ، شاید این هدیه مبلغی به ارزش 5% سود خالصی که عاید کمپانی می شود را هم نداشته باشد ، اما تاثیری که در وفادار ماندن مشتری و تبلیغ شرکت توسط وی را دارد ، خارج از تصور است .

هدایای تبلیغاتی خودکار

هدایای تبلیغاتی خودکار

نوشت افزارها از آن دست از اختراعات بشر می باشد که با پیشرفت علم و پیدایش ابزاری جایگزین ( مانند رایانه – چاپگرها ) هنوز هم طرفداران زیادی دارند و همه روزه در دستان انسان نقش هایی مهم ایفا می کنند . خودکار به عنوان پرچمدار این نوشت افزار ها ، از پرکاربردترین ابزار زندگی ماست که نبود آن مشکلات زیادی را به بار میاورد . حال این شی با این میزان کاربرد می تواند به یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی تبدیل شود . هدایای تبلیغاتی به فصل مشترک تبلیغات و تولید یک محصول گفته می شود که در آن ، یک تولید کننده با ارائه محصولات خود به صورت رایگان ، اقدام به معرفی آن می کند و یا در شرکت های خدماتی با ارائه محصولاتی غیر مرتبط ولی منقش به نام آن ها (مثلا یک شرکت نظافتی و ارائه دفترچه یادداشت با لوگوی شرکت خود )، اقدام به معرفی خود می نمایند . هدایای تبلیغاتی ، بالاخص در قالب خودکار یکی از ماندگارترین انواع تبلیغات می باشد ، برای تشریح بهتر این مطلب به این مثال اشاره می کنیم که مخاطبین و افرادی که بازار هدف یک مجموعه هستند ، با دیدن یک تیزر تبلیغاتی یا بیلبورد خیابانی ، در یک لحظه به محصول و خدمت مورد نظر فکر می کنند و با اتمام تبلیغ یا رد شدن از کنار بیلبورد ، از فکر محصول بیرون میایند اما با اهدای هدایای تبلیغاتی  این حس به کرات تکرار شده و به طور مثال در هر نوبتی که شخصی دست به قلم شده و از هدایای تبلیغاتی (خودکار) استفاده می کند ، نام تجاری مجموعه مبلغ در ذهن وی نقش می بندد.

خودکار از این جهت به عنوان هدیه ای تبلیغاتی مفید است که قیمت تمام شده آن برای مجموعه سفارش دهنده به ازای هر عدد رقمی ناچیز می شود ، در نتیجه تیراژ تولید بالا می رود و افراد بیشتری از این هدایای تبلیغاتی بهره مند می شوند . از سوی دیگر ، همانطور که اشاره شد ، خودکار وسیله ای نیست که کنار گذاشته شود و همواره مورد استفاده قرار می گیرد . این مطلب که شاید خود شما نیز برای نگارش از خودکار و هدایای تبلیغاتی دیگر مجموعه ها استفاده کنید گواه این مدعاست .

کیفیت این خودکارها ارتباط مستقیمی با قیمت آن ها دارد و در برخی موارد دیده شده است که خودکار های اصطلاحا برند و گران قیمت و مزین به نام تجاری شرکتی دیگر به عنوان هدایای تبلیغاتی به عموم مردم تقدیم می شود .

 

هدیه تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی چرمی

هدایای تبلیغاتی چرمی

استفاده از کالا ها و هدایای تبلیغاتی به روشی کاربردی در تبلیغات اطلاق می شود که در آن ، مجموعه مبلغ ، در کنار استفاده از تبلیغات تلوزیونی ، رادیوئی ، اینترنتی و بیلبوردها  ( در شرکت های بزرگ )، ارائه تراکت و کارت ویزیت (در مجموعه های کوچکتر ) به اعطای هدایای تبلیغاتی پرداخته که مبین محصولات مجموعه فوق بوده و یا با درج نام تجاری این مجموعه روی محصول ، همواره در مقابل دیدگان مشتریان بالقوه (افرادی که پتانسیل جذب شدن به سمت مجموعه را داشته و می توانند تبدیل به مشتریان دائمی گردند) قرار دارد. هدایای تبلیغاتی که شامل کالاهای ارزان قیمت (مانند لوازم التحریر ، تقویم ، جاکلیدی و …) می شوند معمولا کالاهای پرکاربردی می باشند ؛ در صورتی که از اشیاء غیر کاربردی و کم مصرف برای این کار استفاده شود ، مشتریان علاقه ای به استفاده از آن ها نشان نداده و به گوشه ای افکنده می شوند و این کار ضرر هنگفتی به شرکت های مالک

هدایای تبلیغاتی می زند . در سوی مقابل استفاده از کالاهای پر مصرف سبب می شود که این هدایای تبلیغاتی همواره مقابل دیدگان مشتریان بوده و نام تجاری شرکت در ضمیر ناخودآگاهشان تکرار شود . یکی از این هدایای تبلیغاتی پر کاربرد ، هدایای تبلیغاتی چرمی و مشتقات آن می باشد .

فرآورده های چرمی با توجه به کاربرد و نمای موجهی که دارند یکی از محبوترین هدایای تبلیغاتی می باشند ، این هدایا با توجه به قیمت بالاتری که نسبت به کالای دیگر (از جمله لیوان و آفتابگیر خودرو و …) دارند در تیراژ پایین تری تولید می شوند . این تیراژ کمتر سبب می شود که این هدایا به افراد خاصی اهدا شوند ، در صورتی که کالاهای ذکر شده در بالا ، در نمایشگاه ها و جشنواره ها به عموم مردم تقدیم می شود . از مهمترین هدایای تبلیغاتی چرمی می توان به کیف های پول زنانه و مردانه ، کیف اسناد و مدارک ، کیف های دستی زنانه و مردانه ، کمربند ، ست های رومیزی ، ساعت بند چرمی، جاکلیدی و خودکار با روکش چرم و ترکیبی از تمام موارد فوق اشاره کرد .

هدایای تبلیغاتی خلاقانه

هدایای تبلیغاتی خلاقانه

با مشاهده تبلیغات قدیمی تلوزیونی و مکتوب در مجلات و روزنامه ها ، مطلبی که بیش از سایر موارد جلب توجه می کند ، این است که ارائه همه مطالب مورد نیاز مشتری در یک نگاه و قاب گنجانده شده است . بدین معنی که اطلاعات کامل از قبیل قیمت ، مواد سازنده ، وجه تمایز نسبت به محصولات رقیب و … بلافاصله به مشتری انتقال می یابد . شاید تبلیغات مذکور در زمان خود بسیار مناسب بوده و عمل معرفی و فروش محصول را به خوبی انجام می داده است ، اما در حال حاضر ، تبلیغات با همان سرعتی که اطلاعات را منتقل می کنند ، با همان سرعت نیز از خاطر مخاطبین ناپدید می شوند . راه حل این مساله چیست ؟ جواب این سوال یک کلمه است : خلاقیت

در تبلیغات امروزی ، ایجاد سوال در ذهن مشتری و به چالش کشیدن قدرت تفکر وی رمز موفقیت یک تبلیغ می باشد که تبلیغات خلاقانه این ویژگی را دارند . با تبلیغات خلاقانه ( مخصوصا هدایای تبلیغاتی خلاقانه ) شما قادر خواهید بود که نام خود را به مشتری یادآوری کنید و اثبات کنید که مشت نمونه ای از خروار است ، به این معنی که وقتی در هدایای تبلیغاتی خلاقانه شما حجم زیادی از نوآوری و ظرافت وجود دارد ، محصول یا خدمتی هم که ارائه می دهید دارای همین ویژگی است .

تولیدکنندگان با ایجاد سوال در دل هدایای تبلیغاتی خلاقانه خود ، قادر خواهند بود ذهن مشتری را برای مدلی معطوف خود کنند ، زمانی که سوال های زیادی در مورد محصول به وجود آمده است ،  هدایای تبلیغاتی خلاقانه در بستری بکر به تحمیل خود و برندشان به مخاطبین می پردازند . هدایای تبلیغاتی خلاقانه یعنی ارائه کالاهایی که قبلا مشابه آن را کسی ندیده! لازم نیست که این هدایا گران قیمت بوده و خرج سنگینی روی دست مجموعه بگذارد ؛ همین که طراحی هدایای تبلیغاتی خلاقانه باشد (با استفاده از هنر گرافیستی خوش ذوق یا ترکیب مواد مختلف ) این مهم حاصل می شود .در پایان لازم به تاکید است که هدایای تبلیغاتی خلاقانه  به دلیل ماندگاری بیشتر اثر تبلیغ ، نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی (مانند چاپ تراکت و حتی تبلیغات بیلبوردی و تلوزیونی ) و همچنین قابل استفاده بودن آن ، دارای بازخورد بهتری می باشد .