مقالات

انتخاب هدیه تبلیغاتی

انتخاب هدیه تبلیغاتی

تا به حال مقالات متعددی پیرامون هدایای تبلیغاتی ، فواید اهدای این هدایا و معرفی هریک منتشر شده است . از محتوای این متون دریافتیم که هدیه تبلیغاتی ، وظیفه یادآوری نام تولید کننده ( یا ارائه دهنده یک خدمت) را به مشتریان بالقوه داشته و علاوه بر تبلیغ کیفیت کار خود ، به مشتریان حس جبران این تفضل را القا می کند ؛ اما تا به حال به صورت موشکافانه در مورد انتخاب صحیح هدیه تبلیغاتی صحبتی نکرده ایم ، لذا در ادامه این مقاله قصد داریم تا در مورد این مساله به نکاتی اشاره کنیم . در انتخاب هدیه تبلیغاتی ، فاکتور قابل توجه وجود تناسب میان هدایا ،  قیمت ، تعداد و کیفیت آن با نوع شغل و میزان سوددهی آن می باشد ، تناسبی که در صورت عدم رعایت سبب می شود تا علاوه بر ضرر مالی و عدم نتیجه گیری ، مشتری پس از مدتی مُبلغ را فراموش کند . بیایید این مطلب را با مثالی ساده ادامه دهیم ! فرض کنید یک آرایشگر برای تبلیغ کار خود به اهدای هدیه تبلیغاتی متوسل می شود . در گام اول باید توجه داشت که میان هدیه مورد نظر و حرفه فرد ارتباط و توازن وجود داشته باشد . در این مثال ، اقلامی نظیر قیچی ، دسته تیغ ، شانه ، آب پاش ، آینه یا پیش بند از آن دسته کالاهایی می باشند که با شغل مورد نظر در ارتباطند . اگر چه کالاهایی نظیر خودکار ، لیوان یا جاکلیدی دارای جنبه عمومی تری بوده و در همه جا کاربرد دارند ، اما نباید فراموش کرد که همین رواج بیش از حد آن ها سبب سردرگمی مشتری بالقوه شده و قدرت تمییز و تشخیص اهداکننده از آنان سلب می شود لذا افرادی که قصد اعطای هدیه ای منحصر بفرد و صرف هزینه در مسیری درست را دارند ، به سمت کالاهایی خاص تر کشیده می شوند . اهدای اجناسی همچون فلش ، پاوربانک ، مواد خوراکی یا چراغ مطالعه که هیچ ارتباطی با آرایشگری ندارند نیز به دلایل فوق تفسیر دقیقی از بین بردن سرمایه است .  در گام بعدی با تصور اینکه این آرایشگر مردانه ، برای اصلاح موی سر به طور میانگین مبلغ 20.000 تومان از مشتریان خود دریافت می کند ، سفارش هدایایی با قیمت تمام شده حتی نصف این قیمت نیز به هیچ عنوان بصرفه نیست . در نگاهی موشکافانه تر در میابیم که تمامی  هدایای اهدا شده ، منجر به بازگشت مشتری و در پی آن بازگشت سرمایه نمی شوند ، در نتیجه همواره ایجاد تناسب در انتخاب تعداد و قیمت هدیه تبلیغاتی حیاتیست . تعداد هدایا در گرو سلیقه سفارش دهنده و مشاور امور تبلیغاتی وی می باشد . می دانیم که قیمت ، کیفیت و کمیت 3 عامل تاثیر گذار در سفارش هدیه تبلیغاتی  هستند . در این مرحله فرد مورد نظر با وجود محدودیت های مالی و ثبات آن تصمیم می گیرد که بودجه وی برای تولید محصولاتی پرتعداد استفاده شود یا  محصولاتی با کیفیت . از سویی دیگر ، افزایش تیراژ همواره با افزایش تخفیف و سرشکن شدن قیمت ها همراه است ، در همین اثنا همواره وسوسه افزایش تیراژ در متقاضیان استفاده از هدایای تبلیغاتی وجود دارد .در انتها می توان استفاده از روش های ترکیبی و مختلط را راهی مناسب برای تبلیغات دانست ، بدین معنی که بخشی از بودجه صرف خرید هدایای ارزان و پرتعداد برای عموم مشتریان شود و بخش دیگر صرف هدایای گران قیمت تر ، با کیفیت اما معدود برای مشتریان خاص .

تبلیغاتی

تبلیغاتی

مفهوم تبلیغات چیست و به چه منظوری صورت می گیرد ؟! این پرسش از آن دست سوالاتیست که توجه چندانی به آن نمی شود ، در صورتی که یافتن پاسخی صحیح برای آن ، کمک شایانی به پیشبرد اهداف که همان افزایش بهره وری و افزایش سود دهی می باشد ، می کند . در پاسخ قسمت اول این سوال می توان اینچنین بیان داشت که تبلیغات یا Advertising به مجموعه اقداماتی گفته می شود که یک شخص یا مجموعه ، برای معرفی و فروش محصول یا ارائه خدمات خود انجام می دهد . اطلاع دقیقی از اولین نمونه تبلیغات در دسترس نیست اما به طور کلی تبلیغات را به پیش و پس از قرن پانزدهم (اختراع ماشین چاپ توسط گوتنبرگ) تقسیم می کنند . پیش از این دوران ، تبلیغات کالا و خدمات توسط جارچی های (اغلب حکومتی) ، سنگ نوشته ها و حکاکی و طراحی بر روی سازه های گِلی انجام می پذیرفت . در همین راستا ، شاید بتوان یکی از پرکاربردترین و شاید اولین زمینه تبلیغات را ترویج تفکرات دینی و مذهبی دانست . در این نوع تبلیغات ، مبلغان دینی با تکیه بر قدرت سخنوری خود و کتب مربوطه دست به تبلیغ دین خود ( که ممکن بود غیر الهی نیز باشد ) می زدند . پس از این دوره و با تولد صنعت چاپ که از آن به عنوان انقلاب گوتنبرگ نیز یاد می شود ، تبلیغات وارد مرحله جدیدی شد . امکان تکثیر سریع ، ارزان و پر تعداد مطالب نسبت به سالیان پیش از آن سبب شد تا افراد ، ادیان و حکومت های مختلف برای بیان و عرضه عقاید ، کالا ها و خدمات خود ، از آن بهره ببرند . امروزه تبلیغات با متدهای دیگری انجام می پذیرد که بر پایه تکنولوژی روز دنیاست . به عنوان مثال تبلیغات اینترنتی در قالب فیلم ، تصویر یا نوشته ، به دلیل کاربرد آسان ، هزینه کم ، دسترسی فراوان و تنوع بالا از محبوبیت زیادی در میان کارفرمایان برخوردار می باشد . لازم به ذکر است که علی رغم تغییر ابزار تبلیغات از ابتدا تا زمان حال ، تعریف آن تغییر چندانی نکرده است . اما در بررسی قسمت دوم سوال فوق الذکر می توان ادعا کرد که هدف از انجام تبلیغات برای مجموعه های گوناگون در نگاه اول یکسان است . همه مجموعه ها به دنبال فروش بیشتر و در پی آن افزایش سود سالانه خود می باشند ، اما این اهداف و راه های رسیدن به آن ها در کوتاه مدت متفاوت است . به عنوان مثال مجموعه ای که در شرف تاسیس است ، با متدهای تبلیغاتی مجموعه ای سرشناس با دهه ها سابقه قادر به پیشرفت نیست و بالعکس . در این مثال ، مجموعه نوپا ، هدف کوتاه مدت خود را شناساندن محصولات و خدمات خود به مشتریان بالقوه تعریف می کند ، این در حالیست که مجموعه پرسابقه توسط حامیان و منتقدان خود شناخته شده است و در پی تداوم بخشی به همکاری خود با مشتریان فعلیش می باشد . در همین راستا ، مجموعه اول به دلیل نوپایی و عدم دسترسی به منابع مالی (در بیشتر مواقع) به تبلیغات ارزان قیمت ، همه جانبه در ابعاد وسیع و گاهاً با محتوای نچندان قدرتمند (مانند برخی تبلیغات اینترنتی)  روی می آورد ، این در حالیست که مجموعه مجرب تبلیغات خود را هدفمند کرده و قشر خاصی از جامعه را هدف می گیرد و با وجود اینکه این روش هرچند گران تر است (مانند ارسال دعوت نامه مستقیم به افرادی خاص) اما به حصول انتظارات مدیران یک مجموعه می انجامد . شاید هدیه تبلیغاتی را بتوان یکی از مهمترین فصول مشترک این دو قشر مجموعه دانست . در بحث هدیه تبلیغاتی ، مجموعه های نوپا با سفارش و اعطای هدیه تبلیغاتی ارزان تر ، تعداد بیشتری از مخاطبینشان را درگیر می کنند ، این در حالیست که مجموعه قدرتمند با صرف هزینه به مراتب بیشتر ، هدایایی در تیراژ کمتر ولی کیفیت بالاتر به مخاطبین خود تقدیم می کند .

گیفت تبلیغاتی

گیفت تبلیغاتی

همه ما تجربه دریافت و استفاده از یک هدیه تبلیغاتی را داشته ایم ، اما چرا برخی از آن ها برای ما از نمونه های مشابهشان محبوب تر بوده اند ؟! برای یافتن پاسخ این سوال ، بررسی سیر تکاملی تبلیغات و تولید محصولات خالی از لطف نیست . همانطور که در مقالات پیشین اشاره شد ، پس از انقلاب گوتنبرگ و اختراع دستگاه چاپ ، صنعت تبلیغات وارد مرحله جدیدی شد که کیفیت و سرعت بالای انتقال مطالب ماحصل آن بود . در این سالیان که مصادف بود با سده های میانی ، محصولات پرکاربرد اغلب دست ساز بوده و پیرو قوانینی نانوشته در رعایت ظرافت و زیبایی بودند . این وضعیت تا اواسط قرن هجدهم ادامه تا اینکه انقلاب صنعتی برخی از معادلات را بر هم زد . در این سالیان ، کشور انگلیس با تکیه بر ثبات حکوت مرکزی و قوانین مدنی ، رشد فرهنگی و اقتصادی طبقه متوسط خود ،  توسعه استعمار تجاری ، قدرت نیروی نظامی خود ، وجود نیروی کار – زمین – سرمایه – مدیریت قوی و همچنین ظهور نوابغ علمی ، تحول شگرفی در ساختار حمل و نقل ، ذوب آهن ، ذغال سنگ و بافندگی خود به وجود آورد . میزان این پیشرفت به اندازه ای این کشور را از سایر قلمرو ها پیش انداخت که در استعمار کشورهای آسیایی و آفریقایی در میان رقبای خود یکه تازی می کرد . با شیوع این انقلاب و ترویج ماشین آلات ساخت این کشور ، صنعت کشورهای اروپایی و آمریکا به سمت مکانیزه شدن رفت . هدف این مکانیزاسیون ، تولید محصولات بیشتر بود و بس ، لذا با کنار رفتن محصولات دست ساز که اینک جای خود را به محصولات بی روح و ظرافت ماشینی داده بودند ، جنبشی به نام جنبش هنر و پیشه در اواخر قرن نوزدهم شکل گرفت . این جنبش که توسط برخی از هنرمندان و روشنفکران این دوره به منظور مقابله با تخریب چهره هنر و توجه صرف به کاربرد اشیاء بوجود آمد ، پایه گذار یکی از شاخه های هنر به نام هنر تجاری شد . هنر تجاری یا  Commercial art به زیر شاخه ای از هنر گفته می شود که ارتباط تنگاتنگی با صنعت و تولید دارد . این حیطه هنری به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که سبب زیبایی یک محصول صنعتی و تبلیغات پیرامون آن می گردد . تا پیش از این ، محصولات دست ساز بواسطه ذوق و سلیقه خالقان خود ، دارای ظاهری چشم نواز بودند ، وظیفه ای که در دنیای امروز بر دوش این هنرمندان افتاده است . این افراد علاوه بر طراحی خلاقانه پوسترها ، فیلم های تبلیغاتی و جعبه های بسته بندی که میزان توجه به یک آگهی یا محصول را تعیین می کنند ، همکاری تنگاتنگی با گروه فنی و منهدسی به منظور طراحی قالب اصلی محصول را نیز در دستور کار خود داشته و به عامه پسندی آن کمک می کنند . حال با توجه به این مسائل در میابیم که چرا تمایلات متفاوتی نسبت به استفاده از هدیه تبلیغاتییک مجموعه با دیگری داریم . در امر طراحی گیفت یا هدیه تبلیغاتی ، طراحی هنرمندانه و جذاب در کنار حفظ کاربرد آن و توجه به نیاز مشتری از آن دست مسائلیست که عدم رعایت آن منجر به هدر رفتن سرمایه متقاضیان می شود ، لذا انتخاب صحیح هدیه تبلیغاتی با طراحی مناسب ، گام بلندی در جهت تحقق اهداف یک مجموعه می باشد .

بهترین هدیه تبلیغاتی

بهترین هدیه تبلیغاتی

پیشرفت تکنولوژی ، خصوصا در زمینه علوم کامپیوتری و IT سبب شده است تا امروزه ابزار نگارش و محاسبات انسان تغییرات فراوانی در ساختار خود ببیند . میزان این تغییرات و اثرات آن را می توان با اولین مقطع آشنایی انسان با رسم الخط و اعداد ریاضی در سال های اولیه تحصیل در یافت . امروزه در مدارس کشورهای توسعه یافته و حتی برخی از مدارس ایران ، سیستم آموزشی مبتنی بر آموزه های کامپیوتری می باشد ، تا جایی که انجام تکالیف روزانه نیز توسط این وسایل انجام می پذیرد . از دید کارشناسان آموزشی ، این امر علاوه بر تاثیر بهتر و بیشتر بر روی روند یادگیری دانش آموزان ، آن ها را برای فراگرفتن نرم افزارهای بیشتر که تسط بر آن ها لازمه زندگی بهتر در آینده است یاری می کند . از مزایای استفاده از کامپیوترها در تمامی سطوح علمی ، می توان به سهولت و دقت بالای محاسبات ، انتقال بهتر مفاهیم به کاربر و همچنین نظم بالای سیر ورودی و خروجی اطلاعات اشاره کرد . سنگین ترین محاسبات علمی و رسم نقشه های پیچیده عمرانی که روزگاری با دست انجام می پذیرفت ، امروزه توسط یک دانش آموز مسلط به علوم کامپیوتری نیز قابل صحت سنجی می باشد . مانند هر پدیده نو ظهور دیگری ، این پدیده نیز در بدو کار دارای مخالفانی نیز می باشد که عمده دلیل مخالفت آن ها ، اعتقاد به کم کاری شدن دانش آموزان ، تنبلی ذهنی آن ها و همچنین عدم کارایی این قشر از جامعه در اثر عدم دسترسی به تکنولوژی می باشد ؛ از این روی به روش های آموزشی سنتی اعتقاد دارند . این افراد و بسیاری از افراد بزرگسال جامعه ، به دلیل عادت و تسلط به نگاشتن مطالب به کمک قلم و خودکار و بزرگ شدن با این روش ، استفاده از لوازم التحریر را به سخت افزار تایپ مطالب ترجیح می دهند . استفاده از مداد و خودکار های رنگی ، پاک کن ، تراش ، پرگار ، خط کش و سایر وسایل مشابه در وجود این افراد نهادینه شده که با وجود رواج این حجم از ابزار نگارشی جدید ، هنوز هم محبوب و پرکاربردند . حال با وجود این شرایط ، برخی از مدیران نکته سنج و آینده نگر با کمک این وسایل دست به تبلیغ می زنند . اعطای این لوازم در قالب هدیه تبلیغاتی سبب می شود تا علاوه بر رفع نیاز کاربران ، نام مجموعه مبلغ نیز در گوشه ای از ذهن آنان قرار گیرد . از سوی دیگر ، افرادی که ارتباط بیشتری با لوازم التحریر دارند ، با مزین شدن میز کارشان به نوشت افزارهای تبلیغاتی و یا سایر ادوات پر کاربرد مانند ست رومیزی ، چراغ مطالعه ، لیوان ، گلدان های مینیاتوری ، قاب عکس ، ساعت و … که کاربرد فراوانی برای آن ها دارد ، علاوه بر صرفه جویی در هزینه های خرید ، خود به مُبَلغی جدید برای مجموعه بدل می شود که که با وجود درک همه جانبه مزایای این هدیه تبلیغاتی – یا مجموعه مربوطه آن –  و همچنین توانایی انتقال احساسات ، اثراتی بیشتر از تبلیغات مجازی نیز در بر دارد .

فواید هدایای تبلیغاتی

فواید هدایای تبلیغاتی

تا کنون در قالب مقالات زیادی در مورد هدایای تبلیغاتی و کاربرد آن ها سخن به میان آمده است . در تعریف هدایای تبلیغاتی معمولا در مورد این مطالب بحث می شود که این اجناس ، فارغ از میزان قیمت خود ، اجناسی کاربردی هستند و در زندگی روزمره مشتریان بالقوه بارها مورد استفاده قرار می گیرند و این استفاده سبب می شود تا نام تجاری روی این هدیه در ضمیر ناخود آگاه وی حک شده و در نهایت به همکاری با مجموعه مبلغ ترغیب گردد ؛ این نگرش کاملا درست و کاربردی می باشد . در ادامه این روش تبلیغی می توان گفت میزان تولید و عرضه هدایای تبلیغاتی با هزینه های تمام شده هریک از آن نسبت عکس و با کیفیت آن نسبت مستقیم دارد ، بدین صورت که هرچه قیمت بالاتر رود تیراژ تولید و عرضه  کمتر و کیفیت آن بیشتر می شود . مطالب فوق در مقالات مرتبط به صورت موشکافانه تشریح شده اند لذا قصد داریم تا در این مقاله هدایای تبلیغاتی را از منظری دیگر مورد بررسی قرار دهیم .

هدایای تبلیغاتی یا Promotional merchandise در دنیای امروز که به همه پدیده ها با نگاهی اقتصادی برخورد می شود ، تنها وظیفه یادآوری نام مبلغ محصول مورد نظر را ندارد ، هدایای تبلیغاتی وظیفه بازاریابی وفاداری ( Loyalty marketing ) را نیز انجام بر عهده دارند . بازاریابی وفاداری در واقع به نوعی از بازاریابی اتلاق می شود که تمرکز آن نه بر روی مشتریان جدید است و نه بر روی مشتریان قدیمی ، این نوع نگرش فقط و فقط در پی جلب نظر مشتریانیست که هم اینک در حال خرید (یا همکاری ) از مجموعه بوده و هدف از اهدای هدایای تبلیغاتی به آن ها ، ترغیب به وفادار ماندن به مجموعه ، خرید بیشتر و مجدد می باشد ، چیزی که در فرهنگ سنتی و بازاری ما تحت عنوان « نمک گیر کردن » مشتری از آن یاد می شود . به عنوان مثال خیابانی را در نظر بگیرید که دارای رستوران های متعدد می باشد و تمامی کسانی که در آن تردد می کنند به قصد تناول غذا آمده اند . حال شما به عنوان یکی از ده ها رستوران دار این ناحیه علاوه بر امکان سرویس دهی به مشتریان گذری ، خود پذیرای تعدادی مشتری نیز هستید ، در میان ارائه هدایای تبلیغاتی شما ( مانند ظرفی از خوراکی های دستپخت شما یا کالاهای دیگر ) به رهگذران سبب ترغیب آن ها  به استفاده از خدمات شما می گردد ، از سوی دیگر اهدای همین هدایای به مشتریان حاضر در رستوران شما باعث بر انگیختگی حس وفاداری آن ها و مراجعه مجدد آن ها به شما می شود . با نگاهی علمی تر ، پایه و اساس اعطای هدایای تبلیغاتی به مشتریان فعلی و قدیمی ، اصل پرکاربرد پارتو  (Pareto principle) یا قانون 20-80 می باشد که در آن بیان می شود که 80% سود یک مجموعه مرهون فقط 20% مشتریان آن ( یعنی مشتریان قدیمی ) می باشد . در نتیجه می توان اینگونه استنباط کرد هدیه تبلیغاتی نه تنها موجب جذب مشتریان جدید می شود ، بلکه می تواند حس وفاداری مشتریان فعلی را زنده نگه داشته و مشتریان قدیمی را نیز به یاد روزهای همکاری بیاندازد .

کاربرد هدایای تبلیغاتی

کاربرد هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی ، کالاهایی هستند که از طرف مجموعه ای که مایل به شناساندن خود و محصولاتش به مشتریان بالقوه است ،  به رایگان در اختیار عموم مردم قرار می گیرد . این هدایای در همه ابعاد ، تیراژ و قیمتی عرضه می شوند که معمولا بین تعداد و قیمت آن ها رابطه ای عکس وجود دارد . مدیرانی که تمایل دارند تبلیغاتشان محصولی لوکس باشد ، در تعدادی محدود دست به تولید می زنند و در عوض در اختیار افراد کمتری نیز قرار می دهند ، از سوی دیگر مدیرانی نیز هستند که کمیت را به کیفیت ترجیح داده و معرفی محصولات خود به افراد بیشتر را در دستور کار قرار می دهند .  این دو دیدگاه به نوع فعالیت مجموعه نیز بستگی دارد و در شرکت هایی که خدمات خاص ارائه می دهند ( مانند فروش ماشین افزارهای سی ان سی )  ، با توجه به داشتن قشری خاص از مخاطبین روش کیفی را ترجیح می دهند و شرکت هایی با ارائه خدمات عام ( مانند تولید کننده رب گوجه فرنگی ) با توجه به عمومیت محصولشان ، روش کمی را انتخاب می کنند . هدایای تبلیغاتی ممکن است محصولی از خود مجموعه مبلغ باشد ( مانند استفاده از مواد شوینده به عنوان هدایای تبلیغاتی شرکتی در همین زمینه فعالیت ) و یا ممکن است هیچ ارتباطی میان شرکت مبلغ و هدایای تبلیغاتی وجود نداشته باشد ( مانند لوازم التحریر و شرکتی در حیطه خدمات نظافتی ) . وجه مشترک همه حالات فوق ، درج نام تجاری مجموعه تبلیغ کننده روی هدایای تبلیغاتی و همچنین پرکاربردی هدیه مذکور می باشد .

هدایای تبلیغاتی علاوه بر شناساندن محصولات مجموعه به افراد جدید ، به مشتریان قدیمی ، مدیران و کارمندان داخلی نیز قابل اعطاست . بهترین زمان برای توزیع هدایا میان عموم مردم ، زمانیست که حجم زیادی از علاقه مندان حیطه فعالیتی مورد نظر در مکانی گرد هم آمده اند ؛ مانند نمایشگاه الکامپ و آی تی  و توزیع کابل های شبکه به عنوان هدایای تبلیغاتی یک شرکت تولید سخت افزار .

هدایای تبلیغاتی ، با توجه به کاربرد زیادشان در زندگی روزمره و دریافت رایگانشان توسط افراد مختلف ، سبب می شود تا این ذهنیت که «هدف از این کار تبلیغات و فروش بیشتر است» ، جای خود را به یک رابطه عاطفی میان مشتری و مجموعه بدهد و به این واسطه مشتری خود را وامدار مجموعه مبلغ بداند . از دیگر نکات مهم در خصوص این هدایا توجه به این مطلب است که هدایای تبلیغاتی همانند «اشانتیون» نیست ؛ زیرا اشانتیون پاداشی در ازای خرید می باشد و در صورت عدم خرید به شخصی تعلق نمی گیرد اما هدیه تبلیغاتی کالاییست که بدون شرط و منت به مخاطبین تقدیم می شود .

هدیه تبلیغاتی سنیتایزر

هدیه تبلیغاتی سنیتایزر

همانطور که در مقالات مرتبط اشاره شد ، Promotional merchandise یا هدیه تبلیغاتی به مجموعه ای از کالاهایی گفته می شود که به منظور معرفی و یادآوری یک مجموعه و محصولات آن به مشتریان بالقوه اهدا می گردد . طبق تحقیقات موسسه تخصصی تبلیغات (Advertising Specialty Institute یا ASI) بیش از 700000 کالای مختلف به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده و عرضه می گردد . این هدایا در هر حیطه و زمینه ای برای ارباب رجوعان خود منحصر بفرد می باشد ، به عنوان مثال هدیه تبلیغاتی شرکتی فعال در حوزه پرواز و خدمات هوایی هدیه ای متفاوت نسبت به مجموعه ای فعال در حوزه آرایشی و بهداشتی می باشد . مجموعه های فوق ، با توجه با سطح مشتریان خود ، میزان اعتبار آن ها ، میزان درآمد مجموعه و مقدار تاثیرگذاری این کالا ، دست به توزیع هدیه تبلیغاتی می زنند ، با این حال بسیاری از مخاطبین با شنیدن نام هدیه تبلیغاتی فقط و فقط به یاد لیوان ، جاکلیدی ، خودکار و کلاه میافتند . یکی از این هدایای استثنایی که اهدای آن به مشتریان باعث تحریک آن ها در وفاداری و تکرار همکاری می شود ، دستگاه های ضد عفونی کننده تلفن همراه است . گوش انسان در برابر سایر اجزاء بدن عضوی مهجورتر است چرا که بطور مثال اگر چشم انسان دچار آسیب و آلودگی شود ، با ریزش اشک یا قرمز شدن ، علاوه بر درمان خود ، فرد را نیز از این عارضه مطلع می کند ، اما گوش چنین خاصیتی ندارد ، لذا درگیر آلودگی بلند مدت می گردد . تلفن همراه به عنوان وسیله ای که نزدیکترین رابطه با این عضو را دارد ، علاوه بر جذب آلودگی های محیط ، آلودگی دستان کاربر خود را نیز جذب می کند که سبب می شود این وسیله زیر میکروسکوپ ، ظاهری وحشتناک داشته باشد . در چنین شرایطی ، چه هدیه ای بهتر از یک ضد عفونی کننده استاندارد می تواند برای این مشتری مفید باشد . این هدیه تبلیغاتی سبب می شود تا امراض فراوانی از این کاربر دور شود و مجموعه اهدا کننده این محصول ، بی آنکه مشتری بداند گامی بزرگ در جهت ارتقاء سطح سلامت وی برداشته است . هدایای تبلیغاتی در نگاه اول مجموعه ای از اشیاء و کالاهاییست که به یک نام تجاری مزین شده اند و به عموم مردم تقدیم می شوند ، اما واقعیت امر چیزی جز این است . تبلیغات امری تخصصیست ، چرا که شما بدون داشتن علم و تجربه کافی ، نمی توانیم زمان و مکان صحیح تبلیغ را بیابید . به عنوان مثال دو مجموعه تک محصولی را در نظر بگیرید که کولر آبی تولید می کنند . حال فرض کنید مجموعه اول سراسر سال مشغول تبلیغات گسترده در رادیو ، تلوزیون ، بیلبوردهای شهری و اهدای همین هدایای تبلیغاتیست ، اما مجموعه دوم فقط در ماه های منتهی به فصل گرما که تقاضای خرید این محصول بالاست دست به تبلیغات می زند ، شاید نتوان ادعا کرد که فروش مجموعه دوم بیشتر است ، ولی به ضرس قاطع می توان گفت که سود آن ها در اثر تبلیغات صحیح بیشتر بوده است . این مثال گرچه بصورت کلی گفته شده و فاکتورهای زیادی را نادیده گرفته است ، اما در همین سطح نیز گویای اهمیت تبلیغات است . از این روست که گفته می شود عرضه هدیه تبلیغاتی با نظر یک مشاور تاثیرات بهتری در پی دارد .

درباره هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی

از دیرباز  فروش بیشتر محصولات ، مساوی با کسب سود بیشتر بوده است . از بدو پیدایش پول و حتی قبل از آن ( مبادلات کالا به کالا ) ، انسان ها در پی آن بوده اند تا با معرفی محصول خود – و در خیلی مواقع بزرگنمایی محاسن آن – مشتریان بالقوه بیشتری را به خرید محصولشان ترغیب نمایند . امروزه تبلیغات که به یکی از شاخه های بسیار تخصصی و پرکاربرد صنعت تبدیل شده است ، به ایجاد حس نیاز به محصول در مشتری پرداخته و با این روش به بالا رفتن فروش محصولات شرکت خود کمک می کند . یکی از ده ها روش تبلیغات در دنیای امروز استفاده از هدایای تبلیغاتی می باشد .هدایای تبلیغاتی به کالاهایی خطاب می شود که به صورت رایگان در اختیار افراد مستعد مشتری شدن اهدا می گردد و این افراد با دیدن مکرر نام تجاری شرکت فوق روی محصول  مورد نظر به همکاری با این شرکت ترغیب می شود . هدایای تبلیغاتی معمولا با توجه به زمینه فعالیت شرکت مبلغ تولید می شوند اما کاربردی بودن آن ها وجه مشترکشان می باشد . این هدایا در ابعاد کوچک و ارزان خود کالاهایی مانند خودکار ، لیوان ، جاسوویچی و … بوده و در مواردی خاص به جواهرات ، قطعات طلا و حتی خودرو نیز می رسد که ممکن است این هدایای تبلیغاتی هیچ ربطی به فعالیت شرکت تبلیغ کننده نیز نداشته باشند ( مانند اهدای خودرو از طرف خطوط هواپیمایی و یا ست رومیزی چرم از طرف کارخانه مواد شوینده ) ، اما با توجه به کاربرد روزمره آن ها توسط مشتریان ، نام شرکت مذکور در اذهان آنان نقش می بندد . از سوی دیگر ، با وجود رابطه میان هدایای تبلیغاتی و فعالیت مجموعه مبلغ ، این مجموعه می تواند سطح کیفیت کالای خود را به مشتریان جدیدش نشان دهد . مشتریان نیز در صورت جلب رضایتشان برای خرید محصول شتافته و در بلند مدت ، چندین برابر هزینه صرف شده برای تبلیغات در قالب سود به مجموعه بازمی گردد.

رایج ترین هدایای تبلیغاتی در ایران ، در کنار پرکاربردیشان ، معمولا دارای قیمتی ارزان می باشند . قیمت ارزان در تولید هدایای تبلیغاتی باعث می شود تا تعدادهدایای تبلیغاتی  تولید شده بالا رفته و در نتیجه تعداد مخاطبین و افراد تحت پوشش نیز بالا می رود ؛ ناگفته نماند که هدایای تبلیغاتی قیمت پایین ، کیفیتی متناسب با همان میزان هزینه دارد ، برای کسانی که به کیفیت اهمیت بیشتری می دهند ، می توان با کم کردن تیراژ ، توازنی میان قیمت و کیفیت ایجاد کرد .

درباره هدیه تبلیغاتی

درباره هدیه تبلیغاتی

امروزه اهمیت و کاربرد فراوان وسایل الکتریکی بر شخصی پوشده نیست . الکتریسیته و برق دارای تاریخچه ای وسیع تر از باور عامه مردم می باشد . این پدیده که اولین تحقیقات روی آن قرن ها پیش توسط تالس انجام گرفته است ، به اشتباه اختراع ادیسون خوانده می شود ؛ حقیقتی که در این میان بدان کمتر توجه می شود ، اختراع لامپ رشته ای  (و برخی وسایل دیگر) توسط ادیسون است و نه ماهیت برق . در همین راستا ، دانشمندان فراوانی در طول تا ریخ وجود داشته اند که به روند تکامل الکتریسیه و بهره گیری از آن کمک کرده اند که از مهمترین آن ها می توان به  ویلیام گیلبرت ، بنجامین فرانکلین ، لوییجی گالوانی ،  مایکل فارادی ،  گئورگ زیمون اهم ، جیمز کلرک ماکسول ، الکساندر گراهام بل ، توماس ادیسون، ویلیام تامسون، نیکولا تسلا و جرج وستینگهاوس اشاره کرد . پیشرفت دانشمندان این عرصه در قرن بیستم ، به ساخت ترانزیستور ، ریزپردازنده ها ، دیودهای نیم‌رسانا ، مدار مجتمع و انواع LED ها منجر شد . در محیط پیرامون خود ، کمتر وسیله و حرفه ای را می بینیم که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با نیروی برق در ارتباط نباشد . ساخت و تولید در صنایع بزرگ دنیا ، تولیدات عرصه تکنولوژی ، سیستم های حمل و نقل و بانکداری ، سیستم های تدافعی و نظامی ، همه و همه در ارتباط با این پدیده مفید بوده وعدم وجود آن ، دردسر های  فراوانی برای آدمیان ایجاد می کند . شاید تا قرون پیش عدم وجود برق لطمه ای به روند زندگی انسان ها نمی زد ، اما در زمان حال قطع آن سبب بروز مشکلات فراوانی می شود . قطع برق در بلند مدت سبب می شود تا عموم مردم از کار با وسایل برقی خود باز بمانند ، سختی این کار زمانی مشخص می شود که انسان درمی یابد که وسایل جایگزینی برای بیشتر این اختراعات وجود نداشته و زندگی وی با چالشی بزرگ روبرو می شود . از سویی دیگر ، با فقدان این انرژی ، بازار های سهام و بورس ، بانک ها و سیستم های مالی آنلاین از کار می افتند که تبعات آن ، کیفیت زندگی را به چند قرن پیش برمی گرداند . این گونه مثال ها که گوشه ای از اهمیت این نعمت خدادادی را نشان می داد ، نقش پررنگ وسایل برقی در زندگی ما را به خوبی نشان می دهد . این اهمیت سبب شده است تا کارخانه های سازنده لوازم الکتریکی ، با نیم نگاهی به عادات مصرف گرایی مردم ، همه روزه مدل های متنوعی از محصولات خود را طراحی و روانه بازار کنند که تعدد برند ها و مدل های تلفن های همراه و گجت های الکترونیکی ، انواع کامپیوتر ها و سخت افزار مرتبط با آن ، وسایل خانگی و کنسول های بازی  صحه ای بر این گفتار می باشد . از سوی دیگر ، همین وسایل ، بار گوشه ای از صنعت غول پیکر تبلیغات را به دوش می کشند ، زیرا هم به صورت انتقال دهنده محتوا و هم به صورت سخت افزاری – هدیه تبلیغاتی – قادر به این کار هستند . با صرف نظر از تصاویر ، فیلم ها و متون تبلیغاتی ، اعطای این وسایل به عنوان هدیه تبلیغاتی سبب می شود تا کاربران همواره از مجموعه مبلغ به نیکی یاد کنند . اهمیت وسایلی همچون لپ تاپ ، تبلت ، گوشی تلفن همراه و یا سایر کالاهای برقی ارزان تر مانند فلش مموری ها ، پاور بانک ، چراغ مطالعه ، انواع کابل های پر کاربرد سبب شده است از آن ها به عنوان هدیه تبلیغاتی پر بازده یاد شده و میزان وفاداری و جذب مشتریان را افزایش دهد .

هدایای تبلیغاتی لیوان حرارتی

هدایای تبلیغاتی لیوان حرارتی

لیوان به عنوان یکی از وسایل جدا نشدنی زندگی روزمره ما که از اصلی ترین ابزار رفع عطش (نگهداری مایعات)  می باشد ، تبدیل به  یکی از پرطرفدار ترین هدایای تبلیغاتی  شده است . امروزه با وجود ماشین آلات مدرن ( از جمله دستگاه چاپ سابلیمیشن ) امکان درج هرگونه طرح و نقشی بر روی لیوان های چینی ، سفالی و شیشه ای به وجود آمده است . همین امر سبب شده است تا اشخاص خوش ذوق از لیوان به عنوان هدایای تبلیغاتی  استفاده کنند . از مهمترین روش های چاپ بر روی لیوان و ساخت این هدایای تبلیغاتی می توان به چاپ لیوان سرامیکی ، چاپ لیوان حرارتی ، چاپ لیوان شیشه ای ، چاپ لیوان دسته دار و … اشاره کرد .

لیوان های حرارتی (هدایای تبلیغاتی) به لیوان هایی گفته می شود که در حالت عادی دارای فضای داخلی سفید و فضای خارجی مشکی و کدر رنگ می باشد . در ساختار این لیوان های حرارتی از موادی خارق العاده استفاده شده است که با قرار گرفتن در مجاورت گرما ( ریختن مایعی گرم در داخل آن ) رنگ رویی آن محو شده و نقش و نگار زیرین آن نمایان شود . شاید به دلیل این ساختار شگفت انگیز است که لیوان های حرارتی به هدایای تبلیغاتی محبوبی تبدیل شده اند . این لیوان ها با حفظ ویژگی خود و چاپ با کیفیت در تیراژهای گوناگون تولید می شود که با بالا رفتن تیراژ ، هزینه هر جز کمتر می شود . در تولید این هدایای تبلیغاتی  نیز هیچ محدودیت برای طرح های چاپی وجود ندارد که این ویژگی سبب شده است که شعار های یک کمپانی ، به همراه نام و لوگو و در برخی موارد آدرس و پل هلی ارتباطی آن ها نیز حک شود .